Közzétéve

2022-08-25

Írta

foodpanda

Karrierutak a foodpandánál

Az egykori ügyfélszolgálatos kolléga ma már a pénzügyi részleg egyik csoportvezetője, egy volt adatrögzítő kollégánk pedig senior pozíciót tölt be Account Manager kollégáink között. És jócskán akad olyan munkatársunk is a foodpandánál, aki hétmérföldes csizmával lépked előre a saját területén. Nagyon fontosnak tartjuk és sokféle módon járulunk hozzá ahhoz, hogy munkavállalóink vertikálisan és horizontálisan is mozoghassanak a cégen belül, hogy így tudják kihozni magukból a maximumot.

Bár a foodpandánál a nyitott pozíciók esetében általában elvárás a legalább hasonló területen szerzett tapasztalat, többször előfordult, hogy valaki nálunk kezdett új karriert. Egykori táncos és cukrász is akad köztük, és az ügyfélszolgálat, illetve content területeken próbálják ki magukat leggyakrabban a korábban más szakmákban dolgozó emberek; de például a turizmus felől is érkezett hozzánk kolléga értékesítői pozícióba.

Szerencse és ambíció

Nóra korábban telefonos értékesítéssel és behajtással foglalkozott bankoknál, és egy kis HR területi kitérő után jelentkezett – 2018-ban – az akkor még NetPincér Account Manageri pozíciójára. Azt mondja, a legjobb pillanatban érkezett a céghez, hatalmas lehetőséget kapott a bizonyításra: részt vehetett az akkor indult NetPincér Go szolgáltatás felépítésében.

2019-ben már „nála voltak” a Mekik, segített a sztenderd kialakításában, és szó szerint végigjárta a budapesti éttermeket, majd a fél országot, hogy „leoktassa” a frissen csatlakozó partnereket. Még ebben az évben – a munkája eredményességének köszönhetően – a Burger Kinget is „megkapta”, ezekkel a láncokkal 2020 óta már Key Account Managerként tartja a kapcsolatot.

2021-ben a Local Herokkal bővül portfolió, ez pedig a Key Account csapat növekedését is magával hozta, amelynek ő lett a vezetője. Azóta a saját portfóliója és a Key Account feladatai mellett riportál a kereskedelmi igazgatónak, segít a kollégáknak a nagyobb promóciós tárgyalásoknál és egyebekben, illetve összefogja a csapatot. 

Szerencsém és ambícióm is volt – foglalja össze a sikerének titkát Nóra. – Abban az időszakban nagy volt a növekedés a cégben. Hamar kaptam nagy felelősséggel járó feladatokat, és volt bennem annyi energia és munkakedv, hogy éljek a lehetőséggel.”

El nem fogyó lehetőségek

Lehetőségből pedig mindig akad a foodpandánál azok számára, akik bizonyítani szeretnének, akár a saját területükön, akár más ágazatban a cégen belül. Van olyan kollégánk, aki adatrögzítői területről ment át ügyfélkapcsolati, Account Manageri feladatkörbe, ahol a szorgalmának és tehetségének köszönhetően ma már senior szintű pozícióban van. 

Előfordul az is, hogy már a kiválasztáskor észreveszi a HR csapat, hogy a jelentkező egy más pozícióra alkalmasabb lenne, mint amire jelentkezett. Így indult Zsófi karrierje is a cégnél. 

Zsófi az egyik Big 4-tól érkezett, ahol dolgozott marketingesként, illetve a Business Development csapatban. 2020 augusztusában egy New Vertical pozícióra jelentkezett a NetPincérhez, de a felvételi folyamat során kiderült, hogy van egy számára sokkal alkalmasabb munka: Corporate Business Managerként egy új szolgáltatás bevezetését kellene segítenie. Ez volt az akkor előkészítési fázisban lévő B2B felület, amely a céges rendelések számára készült.

„Egy az ázsiai régióban már bevezetett szolgáltatást kellett adaptálni, a helyi brandre szabni. Nagyon izgalmas, sokrétű folyamat volt, amelynek során rendszeresen egyeztettem a szingapuri kollégákkal, itthon pedig megannyi ágazattal” – idézi fel Zsófi, aki abszolút testhezállónak érezte az összetett feladatot. – Amikor elkészült a szolgáltatás, szembejött velem egy nyitott Marketing pozíció. “Azt éreztem, hogy új az területen többet tanulhatnék és más jellegű kihívásokat tartogatna számomra.”

Megtalálni, ami előre visz

A váltásban a felettesei is támogatták, illetve a felvételi folyamat során alkalmasnak is bizonyult az új pozícióra.

Két hét alatt lezajlott a váltás, mindenki nagyon rugalmasan állt a kérdéshez a cégnél” – meséli Zsófi. – “Az új pozícióban megint megtaláltam mindazt, ami visz előre: a változatosságot, dinamizmust és bizonyítási lehetőséget. Úgy érzem, hogy még formálható, személyre is szabható a pozíció, mert a vezetők törekednek arra, hogy mindenki pontosan azt csinálja, amiben a legjobb, ami őt a leginkább motiválja.”

Jól jellemzi ez a történet a foodpanda hozzáállását, melynek lényege, hogy munkavállalóink a lehető legtöbbet hozhassák ki magukból. Minden kollégánk számára, aki legalább fél éve dolgozik nálunk az adott pozícióban, nyitva van a lehetőség, hogy más területen is kipróbálhassa magát – amennyiben van számára vonzó nyitott pozíciónk, jelzi a szándékát a vezetője, majd a HR és a recruitment csapat felé, illetve sikeresen részt vesz a kiválasztási folyamatban.